Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Odżywki dla sportowców
#1
Witam, pragnę obalić kilka mitów dotyczących popularnie stosowanych odżywek dla sportowców. 
1. Kreatyna - istnieje wiele odmian kreatyny. Jabłczany, monohydraty, różne mieszanki. Najczęściej wybieramy te droższe (pozornie wydają się lepsze), oraz te, w których składzie mamy najwięcej odmian kreatyny. Natomiast takie zachowanie mija się z celem, ponieważ najtańszy i najprostszy monohydrat kreatyny działa dokładnie w taki sam sposób jak wszystkie pozostałe odmiany i mieszanki. Fakt, że w jednym opakowaniu jest kilka odmian, nie zmieni w żaden sposób wpływu ww. odżywki na organizm. To jest chwyt marketingowy, którego celem jest natrzepanie jak największej ilości pieniędzy.
2. Białko - wiele osób wciąż wierzy, że białko robi mase. Otóż nie - mase tworzą węglowodany. Chcąc zakupić proszek na masę należy zainwestować w tzw gainer, który jest połączeniem białka i węglowodanów. Samo białko jest budulcem mięśni, dlatego ćwicząc siłowo, należy przyjmować go więcej. Od 1.8-2.2g białka na 1kg masy ciała. Najwięcej białka znajdziemy w piersi kurczaka, jajach, rybie. Jeżeli nie jesteśmy w stanie uzupełnić wymaganej ilości białka w diecie - wtedy warto sięgnąć po sproszkowany izolat (WPI) lub koncentrat (WPC).
3. Gainer - typowy środek na mase, opierający się na połączeniu białka i węglowodanów. Jest droższy od zwykłego białka, dlatego odradzam jego kupowanie. Można go bowiem zastąpić zwykłym białkiem, dodając do niego ryż, lub płatki owsiane.

Tyle moich sugestii, mam nadzieje, że okażą sie pomocne Smile
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości