Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Co daje nam Nordic Walking
#1
Kolega namawia mnie abym zaczął razem z nim uprawiać tą formę sportu czy relaksu. Mówił mi o zaletach chodzenia z kijami. Dla mnie jest to trochę śmieszne chodzić z kijami bez nart. Ale patrząc na zalety chyba się zdecyduje.
Marsz Nordic Walking pochłania o 46% więcej w stosunku do marszu bez kijków
· angażuje do ruchu 90% układu mięśniowego
· następuje wzrost tętna o 10 – 15 uderzeń/min.
· zwiększa zużycie energetyczne organizmu w porównaniu do chodu bez kijów o 25 – 30% więc można schudnąć
· Nordic Walking bardziej efektywnie niż „zwykły” marsz obniża spoczynkowe ciśnienie krwi, poprawia tolerancję glukozy, obniża poziom cholesterolu we krwi (zwiększając HDL)
· odciąża stawy kończyn dolnych i kręgosłup
· buduje gorset mięśniowy wokół kręgosłupa
· nie powoduje „przeciążeń”
· pobudza aktywność pompy mięśniowo – naczyniowej kończyn górnych i dolnych
· ćwiczy siłę mięśni i rozwija górne partie ciała
· wzmacnia mięśnie oddechowe
· rozluźnia napięcie mięśni barków, szyi, grzbietu (polecany dla osób pracujących za biurkiem)
· wspaniale odchudza i modeluje sylwetkę – doskonale kształtuje talię i pośladki
· poprawia kondycję
· ćwiczy siłę, wytrzymałość i gibkość
Czy ktoś z was uprawia to i jakie macie wyniki
Odpowiedz
#2
Ja osobiscie nie uprawiam nordic walkingu ale moi znajomi już tak i mówią, że są bardzo zadowoleni , że widzą poprawe kondycji oraz ich to relaksuje , wiecie świeże powietrze chwila dla siebie itd Smile
Odpowiedz
#3
Ja kiedyś uprawiałem turystykę kwalifikowaną, inaczej nazwać turystykę pieszą. Może nie jest to lepsze dla zdrowia fizycznego niż nordic walking ale chyba bardziej dla zdrowia psychicznego. Wędrując najpierw przygotowujemy trasę czyli od do. Po drodze możemy podziwiać krajobrazy, zabytki przyrody itd. Nordic walking zwykle po określonej tej samej trasie, obawiam się, że to się może szybko znudzić.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości